دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1401 - 09:01

لزوم هوشمندسازی زنجیره غذایی کشور

حبیبی گفت: ما امروز ماموریت‌های متفاوتی را در حوزه تامین اقلام غذایی کشور داریم.
کد خبر : 670447
امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه جامعه خبرگزاری آنا، امیر حبیبی دراولین رویداد هوشمندسازی زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره که صبح امروز ۲ مردادماه برگزار شد اظهار کرد: از ۵ سال گذشته نیروهای مسلح با توجه به دغدغه امنیت غذایی به این فکر افتاد که به خاطر ناامنی‌های غذایی، اقدامات جدی انجام دهد و توانستیم سند امنیت غذایی نیروهای مسلح را با رویکرد دانش بنیانی به تصویب برسانیم.


جانشین مدیرعامل سازمان اتکا افزود: ما به عنوان محور امنیت غذایی نیروهای مسلح شناخته شده‌ایم و وقتی به تعریف امنیت غذایی مراجعه کنیم، به دسترسی میرسیم که باید غذا را یکسان به تمامی جامعه هدف برسانیم.


وی با اشاره به چشم‌انداز امنیت غذایی نیروهای مسلح گفت: در افق ۱۴۱۰ باید در اقلام اساسی غذایی تمرکز کنیم و وابستگی خود رابه خارج کم کنیم. توسعه شبکه هوشمند مردم پایه از جمله برنامه‌های راهبردی ما است که باید از ظرفیت مردمی و جامعه نخبگان کشور به درستی استفاده کنیم.


حبیبی بیان کرد: از ما خواسته شده کشاورزی سنتی را فراموش کنیم و دغدغه داریم کمک حال مردم باشیم تا اقدامات به سهولت انجام شود؛ ما باید زیرساخت‌های تولید گندم باکیفیت را برای مردم تامین کنیم.


جانشین مدیرعامل سازمان اتکا افزود: در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی، دامپروری و … فعالیت داریم، ما این بستر را داریم که بانخبگان زمینه‌های مختلفی را ایجاد کنیم.


وی گفت: امروز ماموریت‌هایی را در حوزه‌های مختلف داریم و بایستی به سمتی رویم که به تکنولوژی‌های مختلف دست پیدا کنیم. بایدمتناسب با شرایط جهانی پیش رویم و هوشمندسازی به کمک ما خواهد آمد.


حبیبی بیان کرد: فکر ما تنها مربوط به نیروهای مسلح نیست، ما در شرایط متفاوت پای کار آمده‌ایم و در دوران کم بودن روغن، حتی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای رقیب هم روغن می‌دادیم.


جانشین مدیرعامل سازمان اتکا افزود: با هوشمندسازی بسیاری از اقدامات تغییر شکل پیدا می‌کنند؛ بایستی شغل‌هایی ایجاد کنیم که بارویکرد هوشمندسازی پیش برود.


انتهای پیام/۴۱۷۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته